Kada pokret pretvaramo u crtež, a naše telo postaje alat izraza, pomeramo granice vizuelne umetnosti i savremenog plesa. Tako nastaje performans Kinetički crtež, jedan od načina dokumentovanja pokreta koji na dinamičan način materijalizuje kretanje i tako stvara umetničko delo.
Završen je 14. Šibenski plesni festival, koji je ove godine održan od 14. do 19. jula na pozornicama smeštenim između Tvrđave sv. Mihovila i Tvrđave Barone grada Šibenika. Šest festivalskih dana ispunjenih emocijom, snagom tela i ove godine potvrđuju zašto
Šibenski plesni festival zauzima posebno mesto na europskoj plesnoj karti. Umetnička direktorka Zorana Mihelčić, godinama unazad pažljivo kurira program, spajajući radove domaćih i međunarodnih umetnika, koji publiku podstiču na razmišljanje i ostavljaju snažan emotivni utisak, opravdavajući reputaciju relevantne i suvremene plesne platforme ovog festivala.
Na završnoj večeri festivala, iz Srbije se predstavila Dušica Pejić – vizuelna umetnica i profesor Instituta za umetničku igru, projektom „Kinetički crtež“ a koji je izveden je na centralnom Trgu Poljana u Šibeniku. „Ovaj performans značajan je ne samo kao vizuelno snažno umetničko delo, već i kao zapis pokreta, dokument koji može biti dragocen kustosima, koreografima, istoričarima plesa, ali i samim igračima i umetnicima u njihovom autentičnom istraživanju tela i kretanja. Koliko nas povezivanje različitih umetničkih praksi može uvesti u dublje razumevanje izraza, tela i emocije?“ navodi Dušica Pejić, koja je performans realizovala u saradnji sa italijanskim kompozitorom Aldom Di Paolom.
Foto: Valerio Baranović – “Kinetički crtež“ Dušica Pejić.
Ostavite komentar
Morate se ulogovati na prijava da bi postavili komentar.