Osnivačica brenda ONA, Aleksandra Vasić, modna dizajnerka prepoznatljiva po autentičnom, održivom i minimalističkom pristupu modi, dala je ekskluzivni intervju za portal FLOU. U razgovoru je otkrila kako je nastao brend ONA, šta ga pokreće iznutra i zašto veruje da moda može biti tiha, ali snažna poruka autentičnosti.

Kako je nastao brend ONA i šta za Vas znači njegovo ime?

Brend ONA nastao je kao rezultat više od 15 godina mog rada u modnoj industriji. Bio je to logičan i ličan korak da pretočim iskustva u autentičan modni izraz. Ime ONA došlo je tek kada sam definisala vrednosti i ciljnu grupu brenda. Želela sam ime koje simbolizuje ženu kao ideju, energiju i snagu. Reflektuje moju dizajnersku filozofiju – ženstveno i snažno, svedeno ali izražajno, intuitivno ali promišljeno.

Kako biste opisali svoj autentični stil i vizuelni pravac brenda ONA?

Moj stil je minimalistički i topao. Preferiram čiste linije, svedene forme i promišljene detalje. Brend ONA spaja funkcionalnost i suptilnu eleganciju. Komadi treba da ženu podrže i izraze, ne da je nadvladaju. Verujem u jednostavnost i lepotu autentičnosti.

Prva kolekcija – inspiracija, poruka i održivost

Prva kolekcija brenda ONA bazira se na komadima koji su funkcionalni i svakodnevni. Inspiraciju sam našla u ženi koja je svoja i slobodna. Kolekcija podstiče žene da komade nose na svoj način i izraze identitet. Ne nameće pravila, već pruža prostor za lični izraz. Fokus je i na održivosti. Koristim prirodne i deadstock materijale kako bih smanjila otpad i izbegla prekomernu proizvodnju. Verujem da odgovoran dizajn počinje izborom tkanine. Ovo je moj iskreni početak brenda koji ostaje veran svojim vrednostima.

Koji su bili izazovi na početku karijere i šta Vas je održalo da istrajete?

Početak karijere bio je izazovan. Radila sam daleko od kuće, putovala četiri sata dnevno i parala loše sašivene modele. Bilo je iscrpljujuće, ali korisno. Najveći izazov bio je sistem koji ne podržava kvalitet. Shvatila sam da se promena dešava iznutra, kada izgradiš sebe. Održala me je vera da dizajn može biti alat za promenu. Danas stvaram tiho, svesno i sa svrhom.

Postoje li dizajneri, umetnici ili brendovi koji su Vas posebno inspirisali?

Trudim se da ne budem previše izložena tuđim vizijama i trendovima. Inspirišu me ljudi koji rastu i ostaju verni sebi. Pratim nezavisne brendove kao što su Ladega, Jil Sander i Theory, koji imaju stabilnu filozofiju. Najveća inspiracija su mi svakodnevne žene koje kroz autentičnost, ranjivost i snagu nose sopstvenu priču.

Kakvu emociju, poruku ili doživljaj želite da Vaši komadi prenesu onima koji ih nose?

Brend ONA je tu da bude podrška, a ne forma koja nameće identitet. Želim da odeća ohrabri žene da budu ono što već jesu. Odeća nije oblik identiteta, već alat koji nas podseća na našu vrednost. Najvažnije mi je kako se žena oseća u komadu. Zato biram prijatne materijale i forme koje prate osobu. U kampanjama sarađujemo sa stvarnim ženama koje nas inspirišu svojim razmišljanjem. Podstičemo svesniji pristup modi: igru sa onim što već imamo, pažljiv izbor i lepotu održivosti.

Kakve su Vaše vizije za budućnost brenda ONA?

Viziju razvoja brenda ONA gradim bez pritiska i žurbe. Verujem u organski rast i korake koji imaju smisao. ONA je za mene više od brenda – to je prostor za izražavanje vrednosti u koje verujem. Prilagodljivost je ključna jer se svet i moda stalno menjaju. Otvorena sam za učenje i slušanje zajednice koja se okuplja oko brenda. Verujem da će ONA naći svoje mesto kao tiha, stabilna snaga koja raste sa svrhom.

Redakcija Flou

Projekat Studentska praksa

Intervju realizovala: Marina Keredžin, studentkinja modnog dizajna na Univerzitetu Metropolitan u Beogradu.

Fotografija: privatna zbirka Aleksandre Vasić, osnivačice brenda ONA